2014. szeptember 27., szombat

Spittal an der Drau, Mallnitz

Augusztus végi kirándulásomat a csodás vízeséstől délután stoppal folytattam a tizenötezer lakosú járási székhelyre Spittal an der Drauba. Két autó leintésével jutottam a központba.











A gondozott park szélét a saroktornyos reneszánsz Porcia kastély uralja. Címeres bejáratát pálmafák veszik körül a másik oldalról pedig szökőkút.





Városfalának helyén modern városkaput építettek. 




Egyik éttermének a hangulatosságát külső falfreskói növelik. 




A tóparton való sétálást kihagytam, helyette a rövid városnézést követően vonattal a festői Mallnitzba utaztam. Az állomásra éppen akkor érő tehervonat a festői hófoltos hegyekkel azonnal megörökítésre került. 



Sötétedésig követtem a forrás iránya felé a Mallnitz patakot. A falu központján keresztül a muskátlis alpesi házak, üdülők után legelők és fogadók mellett haladtam egy csak pénzbedobással felnyíló sorompóig. Az aszfaltos utat borjas tehenek keresztezték és tették névjegyüket rá. Innen megfordulva indultam haza a napi 32 km-es gyaloglásom után. A kellemes fáradságomat ülve és fekve igyekeztem a 16 órás út alatt részben kipihenni. Salzburgnál átszálltam, majd több órás várakozás után a budapesti nemzetközi gyorson durmoltam a Keleti pályaudvarig.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése