2022. május 1., vasárnap

Zalai dombvidéken

 


Húsvét után újra a zalai dombok között kanyarogtam a Suzukimmal. Minden számomra érdekeset megnéztem és lefotóztam. Aránylag kevés látnivaló van egy faluban. A dombhátakra is felhajtottam, hogy pincéket nézzek. Csodálatos panoráma tárult elém.

A kora középkorból származó kevés kőanyagában megmaradt zalavári récéskúti romokat néztem meg először. Ez a történelmi emlékparkkal nem azonos helyen van, hanem az út túloldalán egy nedves rét közepén, bokrok között rejtve. 

Zalavár / Récéskút

Zalavár / Récéskút

A jelenlegi 1746-ban épült templom frissen felújítva áll a régi katolikus iskola mellett. 

Zalavár

Zalavár

Zalaszabarba a Kis Balatont kettévágó töltésen húzódó úton érni át. A horgászok kedvelt helye ez a védett tájegység. 

Kis Balaton






Zalaszabar legszebb háza nem középület. Központjában Orosztony és Kerecseny irányába tartva értem ki Kilimánba. 

Zalaszabar

Orosztony hegyközségében (Pogányvár) se villany, se víz, így a gazdálkodás már nagyon visszaszorult. Az emelkedő végén csodálatos balatoni panoráma kínálatával a Dióskál területén lévő víztorony áll. 

Orosztony / Pogányvár Badacsony hátterével

Dióskál

Kerecsenyben a faszobor együttes keltette fel a figyelmemet, ami Szent István ábrázolja, amint felkínálja a Szent Koronát Máriának.

Kerecseny

Kilimán buszmegálló

Gelse rendezett falu, amely egykori fürdője évek óta nem üzemel. A házak fölötti dombháton a kettős panoráma nyűgözött le. 









A tehenészet mögötti rész az völgyben húzódó pincéket rejt, amelyek vízellátását néhol kerekeskútról biztosítják. A kavicsos placcon bronzsikló élvezte a Nap melegét.






A 74-es főúton Bocföldére fordultam. Az alsórajki és felsőrajki buszmegállók kulturált építményei megértek egy percnyi fotózást nekem. 

Alsórajk

Felsőrajk



A bólogatós olajkút és a napelempark felett csodálatos panorámájú pincesor húzódik. Az eladásra meghirdetettek nagyon hamar elkelnek főleg, ha azokon nincs szőlő, mert manapság a vevők hétvégi háznak szánják. Villany szinte mindegyikbe be van vezetve, de a hegyi út alatt lefektetett vízhálózatra kevesen csatlakoztak.

sárhidai olajkút Zalában





Szent Antal kápolna Bocfölde

Szent Antal kápolna Bocfölde



panoráma a Pupi - hegyről letekintve

Zalaegerszeg a megyeszékhely 8 km innen. A város határában a Bazitai – tetőn áll 1973 óta a 293 m magas TV torony. Feljutni csak lifttel lehet, amit az 53 méter magasságban lévő körpanorámás kávézóból működtettek miután felcsengettem. A mindig huzatos kilátóteraszhoz külön lépcsősor vezet. 

Zalaegerszeg Bazitai - tető


Zalaegerszeg



gólyafészek Újudvaron


A megyeszékhelyről hazatartva a 7-es főútról Kisrécsén keresztül az erdők rejtekén megbúvó alig négyszáz lakosú zsákfalu Nagybakónak természeti szépségét választottam utolsó programomnak. Fő utcájában két felújításra váró parasztház is dísze lehetne a kis községnek. 



Nagybakónak




A Bakónaki patak völgye fölé kétoldalt emelkedő dombokon erre is présházak sora található meg egy olajkút. A gerincről szép kilátás nyílik a TV torony irányába. 

Nagybakónak




Legurultam a Kőszikla szurdok előtti parkolóba. A szélső utcában a húsvéti dekorációk a virágzó gyümölcsfákon felettébb gyönyörűek voltak. 

Nagybakónak

Az egyik gyalogösvény járhatatlan a földcsuszamlástól és a kidőlt fáktól. A források völgyén át jutottam el. Az erózió vájta agyagos homokkő szoros rövid, amihez létrán lemászva értem le. x












zalavári templom: https://zalavar.hu/r%C3%B3zsaf%C3%BCz%C3%A9r-kir%C3%A1lyn%C3%A9ja-templom

https://zalavar.hu/r%C3%B3zsaf%C3%BCz%C3%A9r-kir%C3%A1lyn%C3%A9ja-templom


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése