2014. november 1., szombat

Bischofshofen Ausztria

Bad Gastein város központjának megnézése és a környező hegyeinek bejárása után délután vonattal a 40 km –re lévő Bischofshofenbe utaztam. A tiszta ablakon keresztül a táj szépségét sikerült megörökíteni. 




A tízezer lakosú városka a magas fehér hegyeinek hátterével csodálatos. 

vasútállomás Bischofshofen
A Pongowe vár kevéske romjai közelében található Gainfeld vízeséshez 350 lépcső vezet fel, ahonnan 50 métert zubog alá a víz a sziklákról. Az este közeledtével ezek megnézésére már nem jutott idő. Kissé fáradt is voltam már. Így inkább a belvároskában sétálva az alpesi építészetben gyönyörködtem. 














Ezek mellett felkeltette a figyelmemet egy nyitott garázskapuban álló veterán Ford. Az automobilt gondozó tulajdonossal szóba elegyedtem, aki barátságosan megengedte az 1915-ös évjáratú szépség lefényképezését. 


Néhány perc sétára innen az egyik ház homlokzatán rovásírást vettem észre, amelyben több magyar rovással megegyezőt is felfedeztem. 






Katolikus temploma belülről gazdagabb, mint azt a külsejéből gondolni lehetne.








Az evangélikus templom magasabb keskeny tornya messzebbről látszik.










Az estét és az éjjel egy részét Salzburgban töltöttem, ahol a budapesti csatlakozásra vártam. Éjszakai fotózásra menni nem volt már erőm, így a váróteremben töltöttem a kb. négy órát.

Bischofshofen már 5000 éve lakott, ahol a kelták és a rómaiak korából is találtak nyomokat a régészek. Első okleveles említése 711-ből való, amikor kolostort alapítottak. Püspöki tulajdonná vált 1215-től. A neve is erre utal „püspök udvara”. Parasztlázadás pusztította 1525-ben. A vasút XIX. századi megépülésével fokozatosan gazdasági központtá vált. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése