Dombóvári nyugdíjas kollégám utazgatott gyakran a
vonatomon. A beszélgetéseink során kiderült mindketten nagy utazók vagyunk. Útitervként
2005 nyarán Görögországot választottuk, de pontos helyet még nem jelöltünk meg.
Fenyvesi Gyula bácsi lebeszélt a legalább 36 órai Romániát, Bulgáriát érintő
vonatozásról, mert helyette az Apollon Travel gyorsabb Szerbiát, Macedoniát
átszelő buszát javasolta. Még időben, márciusban befizettem apósommal együtt ötünknek az út hihetetlen
alacsony díjának felét. Alig mertem, mert gyanúsan kevés volt az összeg. Végül
a május végéről június elejéig átnyúló 7 éjszakai görögországi szállásért a
buszköltséggel (Bp.-ről a szállásig oda-vissza) együtt fejenként CSAK 14 000
azaz tizennégyezer forintot adtunk ki. A mai napig sem tudom elképzelni, hogy
mi volt ebben a haszon nekik. Amíg nem pakoltuk ki bőröndjeinket, addig
izgultunk, hátha az olcsóság az apartmanunk minőségén fog meglátszani.
Félelmünk teljesen alaptalan volt.
Sarti meseszép
környezetével a dombok között meglapuló halászfalucskából lassan üdülőfaluvá
nőtt nyaralóhely.
A tengerpartról látható a szomszédos Athos félsziget 2033 m
magas csúcsa. Oda férfiak rendkívül korlátozottan csak külön procedúrás
ügyintézés után ritkán, nők és nő ivarú állatok pedig egyáltalán nem tehetik be
a lábukat, mert az a terület a férfi kolostorok földje. Vajon a leszálló
fácántyúkkal hogyan értetik ezt meg? Lehet, hogy merészségéért a sütőbe rakva
kell megfizetnie. Hajóval megközelítve lenyűgöző a kolostorok sokasága.
A világhírű Meteorákhoz is érdemes 1 napot rászánni (ez nem az Athos félszigeten van), mert ilyen természeti és építészeti gyönyörűséget nem lehet másutt találni.
Kerékpárt bérelve 40 km-t tekertünk a tengerpart közeli úton. Veszélye annyi, hogy aki nem veszi észre az út szélén a sziklákról leomlott apró éles kövecskéket annak a kereke defektes lehet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése