2018. május 21., hétfő

Adršpach (Adersbach) 1. rész : Érkezés

Csehország mesés homokkő sziklás vidékén töltöttünk 3 éjszakát májusban asszonykámmal és két kollégámmal. A vasúti szabadjegyünket mindannyian kikértük, de mégsem vonattal, hanem a 35 éves autómmal mentünk, mivel így több mindent láthattunk kevesebb idő alatt. A csomagokkal és teli tankkal jól megpakolva 4:30 órakor hagytuk el Tapolcát. A kölcsön kapott GPS nagyon jó szolgálatot tett, amellyel Bécset megkerülve Tullnon keresztül tervezve értünk a cseh határra. Átérve rövid pihenőre megálltunk az amerikai Las Vegas kaszinóvárosra emlékeztető cseh szórakoztatócentrumnál.

A kihagyhatatlan Znojmo (Znajm) városán most áthajtottunk, hogy a töle 17 km-re megnézhessük az 1100 lakosú Jevišovice (Jaispitz) nem régen felújított várkastélyát. Csak kívülről láthattuk, mert az hétvégén van nyitva, mi pedig szerdán jártunk arra.
Jevišovice (Jaispitz) főtere

Ennél szebb és nagyobb található Jaroměřice nad Rokytnouban (Jarmeritz).  A négyezer lakosú városka főterének végében áll a Szent Margit templommal egybeépült Questenberg kastély. A múzeum pompája idegenvezető kíséretében tekinthető meg. A cseh nyelvben semmi szépséget nem találtunk viszont a kastély termeiben annál többet. Magyar nyelvű leírásból tájékozódtunk, amit a többi turista zavarása nélkül egyikünk halkan felolvasott.

Jaroměřice nad Rokytnouban (Jarmeritz) virágos parkja

Másik jegyet váltva léphettünk a templomba. Ott csak német nyelvű leírást kaptunk kézbe, mert magyar nem volt.

Jaroměřice nad Rokytnouban (Jarmeritz) Szent Margit templom

A kastéllyal szembeni főtéren elfogadható árú éttermet találtunk.
Másutt már csak pihenésre, lábmozgatásra álltunk meg pár percre, miközben autóroncsokból alkotott tehénszobrokat is fotózhattunk.

A szállásunkra 17 órás érkezést jeleztünk a szobafoglalás során, de végül két óra csúszással kanyarodtunk be a hotel parkolójába. Dusán bácsi a portán örömmel fogadott minket és elmondta, hogy egyik dédmamája magyar volt. Tört németsége nem volt akadály abban, hogy megértessük egymással a mondani valóinkat. Palackozott vizet osztott, mert a csapi vízivásra és fogmosásra nem volt ajánlatos. Ez különösebben nem zavart minket. A napi 5600 forintnyi koronáért reggelit is kaptunk. A tiszta, kényelmes szobákban jól éreztük magunkat

Miután bepakoltunk a szobáinkba kisebb körútra indultuk, aminek végén sötétedésig a szomszédos Javor Hotel sörözőjébe ültünk be és megterveztük a másnapi programot.