2015. január 8., csütörtök

Olaszország: Cittadella

December eleji olaszországi utam harmadik városaként a húszezres Cittadellaba utaztam. Az ovális alaprajzú óváros két utcára van a vasútállomástól. Gyűrűként övezi a vizesárok és azon belül a városfal. Ez a XIII. századból való 1461 m kerületű tégla építmény szinte teljes épségben megmaradt. Az előbástyás déli kapu alatt jöttem be.

Cittadella városkapu kívülről

Cittadella városkapu belülről


Cittadella városkapu

Miután megnéztem a 450 m átmérőjű város házait és templomát odaértem az északi kapu tornyában kialakított múzeumhoz. 


Cittadella óváros




A belépődíj megfizetését követően lehet felmenni a városfalra és 15 méter magasságában a tetejét végigjárni.



Egykoron ahol a védők ellenség után páztázva járták az utat, ott most én, mint turista sétálhattam és gyönyörködhettem a panorámában. 

Cittadella városfali sétányról

Cittadella Észak-Olaszország

Cittadella városkapu




Cittadella város panorámája a városfali sétányról


Az időmből kitellett, hogy lent a vizesárok mellett is végigjárjam a középkori falak alatt az óvárost. 
Négy kapuját külön védművekkel erősítették meg. Nagyjából a négy éktájnak megfelelően helyezkednek el. Elnevezésüket a közeli nagyobb városokról kapták, amelyek irányában állnak.


Cittadella

Cittadella óváros


Cittadella óváros





A kétórás nézelődést követően negyvenperces vonatozással a reggeli kiinduló állomásra Trevisoba tértem vissza. 



Esti fényei nem tették lehetővé a jó képek készítését, de majd még fogok nappal is erre járni, amikor pótolom hiányukat. Éjszakai utazással ugyanazon az útvonalon (Villach-Ljubljana-Zágráb) tértem vissza a kis falumba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése