2015. április 9., csütörtök

Jaromerice nad Rokytnou (Jaromeritz) Dél-Morvaország 7/6.

Vranov nad Dyjí (Frain) városkából sötétedés előtt az utolsó busszal érkeztem Znojmoba (Znaim). A váróteremben két órát töltöttem rejtvényfejtéssel. Az ajtók bezárása után éjjeli fotózásra indultam a díszkivilágítású óvárosba.

Znojmo/Znaim
Znojmo/Znaim
Znojmo/Znaim
Znojmo/Znaim
Znojmo/Znaim
Znojmo/Znaim
Az éjjeli sörözők vendégei vidám trécselési és éneklési szintig itták csak magukat. Sétám során nem féltem, mert bekamerázottan és rendőrjárőrökkel biztonságosnak tűnt a hangulatos városmag. Hajnal háromig koptattam a talpamat, amikor újra a vasútállomásra mentem és onnan négy óra után a pazar barokk kastélyú kimondhatatlan nevű Jaromerice nad Rokytnou (Jaromeritz) felé induló vonatra léptem. A beállított maroktelefonom ébresztett egy óra múlva. Az állomástól - járda hiányában az út szélén - félórányi gyaloglást követően érni el a 4200 lakosú városka központját.


Jaromerice nad Rokytnou / Jaromeritz
Jaromerice nad Rokytnou / Jaromeritz
Jaromerice nad Rokytnou / Jaromeritz
Jaromerice nad Rokytnou / Jaromeritz
Jaromerice nad Rokytnou / Jaromeritz
Érkezésem a múzeum nyitáshoz még korán volt, így csupán az apró főteret és a 1730 körül épült Questenberg kastélyt a francia és angol kertjével volt módom megcsodálni. (Egy későbbi utazásom albumából utólag feltöltöttem néhány képet.) A kéttornyú impozáns Szent Margit templom egybeolvad a grófi kastéllyal és így inkább püspöki palotának hinné mindenki. Termeiben egykoron a zenebarát nemesi család kedvére számos operát, vígjátékot és egyéb darabot adtak elő. A homlokzati stukkók nem mindenütt eredetiek, hanem tökéletesen megtévesztve festve vannak.


Questenberg kastély









































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése