Orásec vasútállomásáról 11:45
órakor vonattal indultam tovább a kb. 110 km-re lévő 63 ezer lakosú Vrácába. A
szófiai fővonalon két óra alatt értem oda. A monumentalista márványburkolatú új vasútállomás
kijárata előtt szemétgödörként használják a gazzal benőtt omladozó régóta lezárt
aluljárót.
A régebbi vasútállomás épületét
meghagyták.
Mellette mindenki számára látható
pár négyzetméteres vitrinbe zárt vasúttörténeti kiállítás.
Az óvárosba megkopott tömbházak
között vezet az út.
Néhol felbukkan egy - egy
kíméletből meghagyott fagerendás, kőpalás ház.
A főtéren és a közeli utcákban felerészben
maradtak meg a régi korok építményei.
Várfalaiból semmi, és tornyaiból
is csupán kettő található.
A dzsámiból átalakított Szent Miklós ortodox templomban
megengedték a fotózást, de egy másikban nem.
A Levá patak szorosa a közeli
dzsámitól kezdődik. Előterében idegenforgalmi irodát rendeztek be.
Épülő szálloda és néhány
társasházat követően erdővel folytatódik az út.
Úgy félóra szirtek alatti séta
után az útelágazásnál a számtalan barlang egyikénél visszafordultam.
A patak jobb partján az új bicikliúton jöttem vissza a városba, ami egy kissé magasabb szinten van. A hegyvidéken több órányi túrázásra van mód, de időm hiányában nem mentem tovább.
A vasútállomáson a vonatom
indulásáig egy márkás sört ittam, mert a bolgár az nagyon vacak. A hamburgerrel
sem büszkélkedhetnek, mert a megmelegített zsemlébe hidegen párizsihez hasonló
valamit tesznek.
Több állomást is sikerült a
fülke ablakából lencsevégre kapni. Vidini szállásomra éjjel értem vissza.
Metkovetz |
Gabrovnitscha |
Murtsevo |
Krivodol |
Vrácáról:
A település már Krisztus előtt a IV.
– III. század létezett. Egy trák hercegnő aranyékszerét 1969-ben találták meg. Az
ókorban Valve a VI. – XIII. század között pedig erődítményét Vratica néven
említik. A szoros bejáratára, kapujára utal mindkét elnevezése. Az Oszmán Birodalomban gazdasági és közigazgatási központ.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése