2014. október 16., csütörtök

Bad Gastein Ausztria (1.rész)

Augusztusi ausztriai utamon Mallnitz szépségét csodálva elhatároztam, hogy szeptemberben visszajövök és több időt szánva bejárom a környező hegyeket. A tervem nem pontosan így vált valóra, mert nagy köd fogadott amikor itt három hét múlva hajnalban leléptem a vonatról. Az állomás takarítónőjétől megkérdeztem, hogy mikorra várható a köd felszállása. Ő délelőtt 11 óráig nem látott esélyt rá. Szavának hittem, hisz itteni lakosként tapasztalatból mondta ezt. Felpattantam a Mallnitz – Böckstein közötti 8370 méter hosszú Tauern alagútban óránként ingázó autószállító vonatra.  Böcksteinben ragyogó napsütés fogadott. Az egyik vonatról lejáró autóst megkérve elvitt a szomszédos 4200 lakosú Bad Gastein központjába. A város a 42-44 C fokos radon tartalmú termálvizét használó gyógyszállóiról híres. Némelyik zárva van, ami vagy azt bizonyítja, hogy egykoron itt nagyobb forgalmú lehetett ez az iparág vagy csak a sízezonban nyitják ki. A belváros régi házai között vízesés található. Habjai körül sziklákra épült szállodák magasodnak.




A neogótikus templomba belépve először a világítást javítani igyekvő templomgondnoknak segítettem a gondjain, de a cserélendő izzó sem volt jó, így végül csak félhomályban tudtam megörökíteni az orgonát.




Isten házát elhagyva pár méterre a Gastein völgy alján megülő reggeli köd volt látható. 


Innen lassan felsétáltam a kanyargós utakon a vasútállomásig.






Bad Gastein vasútállomás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése