2014. augusztus 16., szombat

Érchegység - Karlovy Vary (Karlsbad), Cheb (Eger) (1. rész)


A csodálatos tavaszias időben nem tudtam visszafogni utazási vágyamat és Csehország felé vettem az utamat. Budapestről a Bukarestből jövő Pannonia nemzetközi gyorssal indultam közel 2 óra késéssel 21 óra 40 perckor. Ennek oka, hogy a Keletibe, Szolnok felől csak lépésben haladhatott a vonat, mert arra felé a színesfémtolvajok által a vasúti biztosítóberendezésekben okozott károk lelassították a közlekedést. Prágába alvásomból ébredve mégis szinte pontosan értem 6 óra 15 perckor a tiszta és korszerű főpályaudvarra. Innen először a nagyhírű „cseh Hévízre” Karlovy Varyba/Karlsbadba tartottam a Moldva/Vltava és az Elba/Labe folyók kanyargós völgyeiben, ahol néha a szirteken álló várromok jelezték a hely egykori fontosságát. (A képek rákattintással nagyobbodnak.)


Az Érchegység lábánál Ústí n. Labem/Aussig várostól a német határral párhuzamosan óriási külszíni szénbányák látványa terült az ablakon kitekintők elé. A II. világháború után kitelepített németek építészeti emlékei a falvakban és a városkákban is még feltűnik. A legcsodálatosabban a paloták százait látva Karlovy Varyban/Karlsbadban érvényesül. Az állomásépület nem tetszetős, amit hamar elfeled az arra járó, ha lemegy a Rolava/Rohlau patak völgyében kígyózó patinás fürdővárosba. A nagyszerűen felújított színes homlokzatok az egykori monarchiát juttatták az eszembe. Hozzám hasonlóan turisták százai járták a meseszép kanyargós főutcát, közben néha megállva a gyógyforrások kútjainál a különleges csőrös porcelán korsót megtöltve kortyolni egyet-egyet.










Oroszajkú csoportokkal többször is találkoztam. Régebben a cári időkben is sűrűn megfordulhattak erre, mivel egy hagymakupolás ortodox templom őrzi emléküket.


Délután a közeli Cheb/Eger városkát is bejártam, ami megint felejthetetlenül szép. Az óvárosban különböző nyelvű szlovák, oláh és magyar cigányok lődörögtek az uniós szabadmozgást kihasználva. Igyekeztem kikerülni őket, mert rájuk nem voltam kíváncsi.









Hazafelé Plzen/Pilzen irányába Prágán keresztül vonatoztam. A híres sörvárost csak az esti fényeiben láttam, ami végett egy másik alkalommal el kell jönnöm.
(2007. április)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése