2015. november 12., csütörtök

Bulgária - Lom (4. rész)


A második Vidinben eltöltött éjszaka után kipihenten 8 óra körül keltem. A Magyarországra tartó vonatom csak 17:30 órakor indult. Addig egy másik, de kisebb 24 ezer lakosú Duna parti várost Lomot akartam megnézni. Sajnos ahhoz hajnalban kellett volna kelnem. A vasútállomásra lesétáltam, ahol szerencsémre egy bolgár vasutas kolléga és ismerőse autóval odatartott és barátsággal elvittek. A vezetési stílus nagyon merésznek volt mondható, sőt ezt a jelzőt káromkodással kísérve fokoztam, amikor a sofőr a vidini Duna híd környékén a négysávos útra szemből felhajtott. Egy kamion előtt épphogy meg tudott állni, majd az éktelen kürtélés hatására a helyes irányba megfordult. Lom belvárosában meglepő, de száraz nadrággal szálltam ki az autóból. A Dunára vezető sétálóutcájának szerény látványán kívül nincs különösebben semmi, ami turistacsalogató lenne.




helytörténeti múzeum







Török kori és ókori múltjából sem volt mit nézni. Két óra séta után a vasútállomásra gyalogoltam, ahol Lom limlom várótermi bútorai csúfoskodtak.

váróterem

Vidinbe egy átszállással jutottam vissza.


Vidin felé

Drenovec

Vidin

Onnan tovább a Serdika nemzetközi gyorssal Magyarországra. Sötétedésig újraláttam Olténia szegényes vidékét. Másnap reggel értem vele Budapest Keletibe.

Lomról:
A római korban a város és az erődítmény neve Almus volt. Moesia része lett 271-ben.
Az első bolgár birodalomban is fontos volt az erődítmény. Ivan Alexander cár alatt 1356-ban már szlávok éltek itt. Az Oszmán Birodalomba 1500 -ban került. Az osztrákok 1683-ban foglalták el a várost, de Kara Mustafa 1695-ben visszafoglalta.
Mai neve először 1704-ben bukkan fel Lom Palanka néven. A török-orosz háború után 1878-ban lett Bulgária része.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése