2016. szeptember 11., vasárnap

Kolin, Čáslav, Jihlava, Telč, Slavonice, Havlíčkův Brod, Brno


A szabadjegyemet ismét kihasználva az idén is a kihagyhatatlan Csehországban jártam. Egy teljes napot szántam Kolintól kezdve Brünnig összesen 7 történelmi város (németül: Tschaslav, Iglau, Teltsch, Zlabings, Deutschbrod) gyors bejárására. Kettőt hajnalban fényképeztem, mivel napkelte előtt értem oda. A német nevükkel együtt címkéztem fel a fotóimat, mert egykori elűzött lakóinak jelentős érdemeik voltak a régi városrészek építésében. Szokásomtól eltérően most nem készítettem úti beszámolót és nem mellékelek hozzá település ismertetőket, de így is érzékelhető, hogy kihagyhatatlan szép helyeken jártam. Csehországban szinte mindenütt meseszép régi városközpontok vannak. Néhol a vasútállomás állapotából ez nem sejthető. Férfi szemmel a nőket is figyeltem a műemlékek mellett, de lesújtóan alacsony arányban vannak gyönyörűek közöttük. Nem is értem, hogy miként maradhatott fenn a cseh nép. Még néhány sör lehörpintése után is így vélekedtem.
Sajnos a cseh városokról általában csak kevés és rövid történelmi leírást olvasni magyarul. Nem nagyon részletezik, mert abban a több évszázados Habsburg és német kultúra hatásáról is kellene jót említeniük, amit nagyon ki akarnak hagyni. A szlovákok is így cselekszenek a felvidéki városok históriáit illetően, mert őket a magyar kötődés zavarja.

Szomorúsággal tölt el, hogy e jobb sorsra érdemes országban orvosi javaslatra, receptre vehető marihuána a patikákban. Ez a drogosoknak kevés engedmény, mert Prágában a múlt szombaton rendeztek másfél ezres tüntetést a használatának teljes liberalizálása mellett. Nálunk is van olyan politikai erő, amely tagja szintén a drogliberalizációjával vált hírhedté. (2013. tavasz)

Kolin

Kolin

Kolin
Kolin
Čáslav / Tschaslau


Čáslav / Tschaslau

Čáslav / Tschaslau
Jihlava / Iglau

Jihlava / Iglau
Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch

Telč / Teltsch
Slavonice / Zlabings

Slavonice / Zlabings

Slavonice / Zlabings

Slavonice / Zlabings

Slavonice / Zlabings

Slavonice / Zlabings

Slavonice / Zlabings

Slavonice / Zlabings

Slavonice / Zlabings
Havlíčkův Brod / Deutschbrod

Havlíčkův Brod / Deutschbrod
Brno / Brünn vasútállomás
Brno / Brünn

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése